αθλητικά
Θαλάσσιος Αθλητισμός

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

 

Χρειάζεται άραγε να αναφέρουμε τα οφέλη του αθλητισμού στην υγεία των νέων ή και των λιγότερο νέων;

 

Ο αθλητισμός αναπτύσσει τον μυϊκό ιστό και πλάθει ένα δυνατό & υγιές σώμα. Βοηθάει τους εφήβους να ΜΗΝ αρχίσουν κάπνισμα και τους καπνιστές ενήλικες να διακόψουν το κάπνισμα. (1)

 

Τα αερόβια αθλήματα συγκεκριμένα αποτρέπουν την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων & μεταβολικών νοσημάτων, όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, η δυσλιπιδαιμία, η υπερουριχαιμία. (2), (3)

 

Ειδικότερα τα θαλάσσια αθλήματα (ιστιοπλοΐα, ιστιοσανίδα, SUP, κωπηλασία, κολύμβηση) εκτός από τα προαναφερθέντα οφέλη των αεροβικών ασκήσεων έχουν και τα ακόλουθα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα:

 

­ Σκληραγωγία σε χαμηλές θερμοκρασίες

 

­ Ανθεκτικότητα σε χειμερινές ιώσεις

 

­ Σεβασμός στην ιδιοσυγκρασία των μοναχικών χαρακτήρων, αλλά και προαγωγή του πνεύματος συμμετοχής σε ομάδα.

 

­ Ανάπτυξη της αυτοσυγκέντρωσης, της δυνατότητας προσανατολισμού, της αντίληψης του χώρου

 

­ Αίσθηση ελευθερίας στο πέλαγος

 

­ Χαρά της ταχύτητας όταν σκίζεις το νερό

 

­ Μείωση του άγχους στην θέα της απεραντοσύνης της θάλασσας

 

­ Μείωση των πάσης φύσεως νευρώσεων, φοβίας, κρίσεων πανικού

 

­ Ηρεμία από την απουσία μηχανικού θορύβου και την ακρόαση του παφλασμού των κυμάτων

 

­ Βελτίωση των αναπνευστικών δυνατοτήτων σε άριστες περιβαλλοντικές συνθήκες

 

(Δεν είναι το ίδιο να ποδηλατείς ασθμαίνοντας πίσω από τις εξατμίσεις των οχημάτων και το ίδιο να σκίζεις το κύμα αναπνέοντας την θαλασσινή αύρα).

 

 

Όσοι κάτοικοι των Μεσογείων ενδιαφέρονται μπορούν να απολαύσουν θαλάσσια αθλήματα στον Ν.Α.Ο. Κέκροψ Αγίας Μαρίνας.

 

Κανδηλώρος Χάρης

Ενδοκρινολόγος

Έφορος ιστιοσανίδας Ν.Α.Ο. Κέκρωψ

 

 

Βιβλιογραφικές παραπομπές

1 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3203733

2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Cardio-respiratory+fitness+of+young+and+older+active+and+sedentary+men

3.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25088157

 


Όνομα:
Σχόλιο:
 
 
Created by | INCOM CMS